İlk yazin da güzeldi ama aşağıdaki yazın mükemmel. Çok tamamlayıcı olmuş.
İzninle ben ilk olarak geçen yazımda eksik bıraktığım bir noktayı tamamlayayım: Toprağın senede 1 mm. incelmesi yüzeyden olmayacak. Üst 10 cm. lik katman "depletion"a uğrayacak. Giderek üst 20 cm. lik katmana yansıyacak. Bu bir sorun çünkü ekim için , daha sonra, 40 cm. derin sürmek gerekecek ki bunun zorluğunu takdir edersin. Traktörle zor , sabanla imkansız. Dolayısı ile burada bir ölüm-kalım sorunu söz konusu gibi.
O 60 donum kalsın derim. Giden 40 donum yetmeli. Ekonomi bugün böyle işaret ediyor ama "Keser döner sap döner, gün olur hesap döner" derler.
Söz ettiğin sistem yalnız İsviçre değil Almaya'da da işlemekte. Burada uygulaması zor değerlendirmeleri alıyorum.
Tüketici organik ürünü değerlendiremezse Erkan Topuz'u da pas gececek. Daha doğrusu sözlerini pas geçip , ocağına-kucağına düşecek. Cunkü köylü hiç caba göstermez organik üretim için. Onun 20 yıl sonrasını düşünecek hali yok, zaten bugün neredeyse ölmek üzere.
Benim arazilerim sürekli sulanabilir durumda, 12 ay da verim alınabilir. Hele meyve ve arı gibi bütünlerler de eklenirse bayağı iyi de olur. Ancak dediğin gibi uğraşacak insan ister. Yine de bizim yaşama biçimimiz değişik. İşin hala üstsüz bölümündeyiz. Deniz kenarını ve rabayı yeğleriz. Kolay ve hazır olanını da. Bu bir kültür. Uğraşsam da çaışmaz zaten. Ben de bu tür yerler işletmecisi değilim sonuçta. Bana para için bu tür işlerle uğraşmak cazip gelmez.
O bölgede "Maşukiye Evleri" adı verilmiş 12 adet villayı benim bir arkadaşım ve ortağı yaptı. Hem bolgenin yapısını biliyorum hem de "Su Ürünleri"ni. 400 metrekare tripleks villalar ve 200.000 YTL istiyorlar kalanlar için. 6 tajne daha kalmış galiba. Belki ilgi duyabilecek insanlar tanyor olabilirsin.
Meşe-Gürgen meselesi yine ekonominin işaret ettiği galiba.
Bir tanıdığımın eşi Alman. Bir ziyaret sırasında speck yerine dana kaburga ile aynı şeyi denemişler. Başarılı da olmuş. Ben yağlı şeyler pek yemiyorum. En aç olduğum günlerde koca bir "Eisbein"ı masada bırakıvermiştim bu yüsden.
Web sitesi 2-3 tane yaptım. Biri eğitim ile ilgili, biri tıp ile ilgili biri de b2b ile. Sırada ekili arzilerin takibine yönelik olan bir tane var. Bakalım web'e ne zaman konur bunlar. O kadar çok site var ki.
Ha yazılaını gerçekten değerli buldum. Benim bloguma koydum. Başka kıymetli yazılar da var. Belki bir bakmak istersin. Adres: http://isoger1.blogspot.com.
Yazdıklarının bana özel olduğunu düşünüyorsan o zaman blogdan kaldırmak da bir sorun değil. İsim vermedim, istersen ismini vermek de kolay. Ne de olsa senin propriety'in onlar.
teşekkür, sevgi ve saygılarımla
ismail
No comments:
Post a Comment