Tuesday, 18 November 2008

İsmail bey merhaba

1- Fotoğrafları ertesi gün yolladım almadıysanız tekrar gönderebilirim.
2-Büyük işletmeler tarımsal rekabet için şart ancak hükümet bunun insan boyutunu önemsemiyor. Cumhuriyet tarihi boyunca en materyalist tarım bakanı iş başında 3 yılda tarımsal nüfus % 22 lere indi.Çok sert ve hızlı seleksiyon yapılıyor. Birde başbakan 3 çocuk diyor.
Tarımdaki nüfus 2013 e kadar % 10 un altına indirilecek deniyor bu kısaca işsizlik ve büyük şehirlerde suç oranının artması ile sonuçlanır diye düşünüyorum.
3- Görüşmekten zarar çıkmaz ancak kartel üyesi süt sanayicisinden üretici veya tüketiciye bir fayda çıkacak yaklaşım görmek zor. Sütaş Pınar Danone Ülker Sek Aysan Yörsan Eker aralarında anlaşıp üretici aleyhine süt fiyatı oluştururlar ancak bu bir türlü isbat edilemez Tüsedad başkanı Nizam KAĞITÇIBAŞI ile görüşebiliriz.
4-Pazarlama ile ilgili çalışmalarınızı bilmek isterim
5-Hertürlü yardıma hazırım Lülebergazda çevrim santralinden dulayı asit yağmuru var bitkiler zor yetişiyor bilginiz var mı? Ben Trakya ün Tekirdağ Zir mezunuyum.
Günlük hayatta ne işle uğraşıyorsunuz?
6-Cumalıkızık köyü 40 dekar mikro ölçüler bunlar organize etmek zor olur Ben temelden yukarı bir üretim hareketi düşünüyorum varolan köylü üretecek işin uzmanı olmayan eğitimli şehirlilerin her türlü bitkisel ve hayvansal üretime girmelerinin sakıncaları var bir gün ayırırsanız bol bol konuşuruz. Ama köylüye ne yapacağı çerçeve olarak verilecek ve denetlenecek Tüketenede sistem anlatılacak Alan kişi ne aldığından emin olacak. Örneğin Metro dana eti diye 12 ytl et satıyor komik mi ,acı mı ,iğrenç mi ne bu? Ben yetiştiriciyim dana etini (ERKEK SIĞIR) 11 YTL kestiriyorum.Kemikli.
Süt üretimi bitmiş inek eti 8 ytl KemikliYaşlı kart proteini dana eti kadar değil Belki antibiotikli Hayvanlarında tüberküloz brucella gibi zoonoz hastalık olmayan Türkiyede sağımhanede temiz süt sağan 200 kadar büyük işletme var bu sütler etler pazarlansa bile devrim olur.
Büyük firmalar mertse dürüstse topladığı sütü test etsin brc tbr varsa almasın ama para önemli onlar için. Geçen ay Amerikada Virginiada süt çiftliklerini gezdim hastalıklı sütü almayı boşverin 400 000 bakteri üzeri sütler alınıp satılmıyor Bizde kışın 8 000 000 yazın 20 000 000 bakterili süt alınıyor satılıyor brc tbr de ikramiye gibi. Benim çiftlikte bakteri 50 000 civarı hayvani hastalıklardan 6 ayda bir test edip ayıklıyorum.
Süt firmalarının tetra pak kutuda uht uzun ömürlü sütünü içmiyorun zaten Benim ürettiğim süte %13 ihale üstü fiyat alıyorum ancak süt ihale fiyatı çok düşük çıktığı için emeğimizin karşılığını alamıyoruz.

No comments: